Drobečková navigace

Vítáme Vás ve svazku obcí Svitava! > Projekty, akce svazku > Cyklotrasy

Cyklotrasy

díky výškovým rozdílům mezi údolím řeky Svitavy a okolními kopci nabízí náročné trasy a zajímavé panorama, zároveň však umožňují i volbu méně náročných tras nivami podél řeky Svitavy.

trasa č. 5201 Černá Hora – Chrudichromy vede přes Bořitov, Huť sv. Antonie, Krhov, Jabloňany, Skalici nad Svitavou a Mladkov. Trasa vychází z obce Černá Hora, kde na náměstí u pivovaru navazuje na začátek cyklotrasy č. 5141, vedené oblastí Kunštátska, pokračuje po silnici II/377 do obce Bořitov, odtud od hasičské zbrojnice po účelové komunikaci (ve velmi dobrém stavu) do Huti sv. Antonie, kde se potkává s cyklotrasou č. 5204, dále pokračuje po polní cestě kolem bývalého lomu u Chlumu do obce Krhov, kde se dotýká cyklotrasy č. 5143 vedené ze Skalice nad Svitavou oblastí Kunštátska, dále pokračuje po polní cestě do obce Jabloňany a po průjezdu obcí po zpevněném chodníku do obce Skalice nad Svitavou, kde se u vlakového a autobusového nádraží potkává se začátkem již zmíněné cyklotrasy č. 5143, dále pokračuje po silnici III. tř. do obce Mladkov, kde uhne na místní komunikaci, křižuje silnici II/150 a pokračuje po polní cestě do obce Chrudichromy. Za obcí navazuje na cyklotrasu č. 5163.

trasa č. 5201a z Obory do Jabloňan (propojka tras č. 5201 a č. 5204) – odbočuje z cyklotrasy č. 5201 z Huti sv. Antonie po účelové komunikaci po trase č. 5204 do Obory, kde odbočí vlevo po silnici III. tř. do Jabloňan, kde se v obci opět setkává s trasou č. 5201.

trasa č. 5202  Skalice nad Svitavou – Rájec-Jestřebí vede přes Lhotu Rapotinu a Doubravici nad Svitavou. Vychází z obce Skalice nad Svitavou, kde u vlakového a autobusového nádraží navazuje na začátek cyklotrasy č. 5143. Po místní komunikaci jde směrem k obci Lhota Rapotina, podjede železniční trať a po účelovém mostu přes řeku Svitavu pokračuje po silnici III. tř. Z křižovatky za návsí v obci Lhota Rapotina, kde je vyznačena odbočka do Pilského údolí, pokračuje po silnici II/374 do obce Doubravice nad Svitavou, kde se na náměstí kříží s cyklotrasou č. 5204, pak pokračuje po hrázi náhonu souběžně s řekou Svitavou do obce Rájec – Jestřebí.

trasa č. 5202a ze Lhoty Rapotiny do Obory (propojka tras č. 5202 a č. 5201) – odbočuje z trasy č. 5202 na návsi obce Lhota Rapotina po silnici III. tř. do obce Obora, kde se setkává s trasou č. 5201a  a trasou č. 5204.

trasa č. 5203  Kuničky – Boskovice vede přes Újezd u Boskovic. Trasa začíná na návsi v obci Kuničky a po lesní cestě pokračuje do obce Újezd u Boskovic. Z Újezdu u Boskovic pokračuje po silnici III. tř. do Pilského údolí směrem do Boskovic. Na křižovatce v Pilském údolí je vpravo vyznačen směr do Boskovic, kde lze navázat na cyklotrasu Boskovicka č. 5028 a nebo na cyklotrasu č. 5117 z Moravského krasu, zleva pak navazuje odbočka cyklotrasy č. 5202, vedená z obce Lhota Rapotina.

trasa č. 5203a z Pilského údolí do Lhoty Rapotiny (propojka tras č. 5202 a č. 5203) – odbočuje na křižovatce v Pilském údolí a vede po silnici III. tř. do obce Lhota Rapotina, kde se setkává s cyklotrasou č. 5202 ze Skalice nad Svitavou do Rájce-Jestřebí.

trasa č. 5204  Huť sv. Antonie – Kuničky vede přes Oboru a Doubravici nad Svitavou. Trasa začíná v Huti sv. Antonie, kde se potkává s cyklotrasou č. 5201, pokračuje směrem do obce Obora a odtud do obce Doubravice nad Svitavou přes místní část Klemov. Na náměstí v Doubravici nad Svitavou se kříží s cyklotrasou č. 5202 a pokračuje po účelové komunikaci do obce Kuničky, kde na návsi obce se potkává s cyklotrasou č. 5203 a pokračuje obcí Kuničky směrem k obci Němčice. Nedaleko obce Kuničky navazuje na silnici III. tř. na cyklotrasu č. 5117, vedoucí z obce Petrovice do Boskovic.

trasa č. 5204a  z Doubravice nad Svitavou do Újezdu u Boskovic (propojka tras č. 5204 a 5203) – odbočuje z trasy č. 5204 na náměstí v Doubravici nad Svitavou a po účelové komunikaci vede do Újezdu u Boskovic, kde se setkává s cyklotrasou č. 5203.

původní návrh (klikni pro zvětšení)

Prohlédněte si mapy značených cyklotras mikroregionu podle přidělených čísel
trasy 5201 až 5204)

Odpočinková místa a informační tabule cyklotras najdete
v každé obci mikroregionu.

19. 3. Josef

Zítra: Světlana

Byla vytvořena nová sekce Dokumenty rozpočtového procesu